3D nyomtatásról iskolai csoportoknak
A gyerekek az egyik leghálásabb közönség, nincs ez másképp a 3D nyomtatás workshopokon sem. Különösen élvezzük, amikor fiataloknak nyílik alkalmunk bemutatni a technológiát, mert mindig rengeteg jó, abszurd, megvalósítható, elrugaszkodott, praktikus és még sorolhatnánk milyen ötletük és kérdésük van.
Ennek megfelelően örömmel tartunk iskolai csoportok számára a kísérő pedagógusokkal egyeztett rugalmas időtartamban és tematikával egyedi csoportos foglalkozásokat. Ifjúsági workshopunk során testközelből ismerkedhetnek meg a gyerekek a 3D nyomtatóinkkal és azok működésével, bepillantást nyerhetnek a 3D modellezés alapjaiba és a tanultakon túl az első 3D nyomtatott tárgyukkal is gazdagodhatnak. A programot 3D szkennelés is szinesítheti, ahogy ennek az iskolai csoportnak a látogatásákor is történt.
A 3D eszközök legnagyobb hozadéka az általuk elérhető interdiszciplinaritásban mérhető. A 3D nyomtatás és szkennelés alkalmazása főképp a matematikai kompetenciákat, digitális kompetenciákat, programozás, természettudományos és technikai kompetenciákat képes fejleszteni. A 3D tervezés elsajátítása és a modellek kézbe vétele jelentősen hozzájárulhat a térlátás, irányok és anyagok kezelésének, a kreativitás, a művészeti készségek és a finommotoros koordináció fejlesztéséhez.
A 21. század iskolája és társadalma nem képzelhető el a technológiai legújabb trendjeinek integrációja nélkül. Ezek a technológiai változások nagyon gyorsan terjednek. Hiába kötnek minket össze digitális hálózatok, a technológiai, az oktatási és a munkaerőpiaci trendek is alátámasztják, hogy az eszközök, szerszámok, gépek készítése, a fizikai világ formálása is az életünk egyik alapvető pillére marad. A 3D tárgynyomtatás mind inkább a mindennapok része lesz hasonlóan ahhoz a folyamathoz, ahogy a digitális javak, a képek, szövegek, mozgóképek és zenék előállításának folyamata és internetes elosztása/sokszorozása radikálisan demokratizálódott az elmúlt évtizedekben.
Oktatási szempontból fontos, hogy már most rengeteg szakmában igénybe veszik a technológiát: megjelenik az egészségügyben, prototipusgyártásban, építészetben, alkatrészgyártásban, az autóipar, divat, marketing és a művészetek területén is. A mai iskolások zöme találkozni fog jövőbeli szakmája és hivatása során az additív gyártástechnológiákkal, ezért a 3D nyomtatás működésének ismerete olyan tudást jelent, amely a 21. század munkaadóinak különösen fontos lesz.