3D Akadémia | Általános iskola a 3D Akadémián
Hatodik osztályos gyerekek iskolai programjuk során két csoportra osztva ismerkedhettek meg a 3D nyomtatással és próbálhatták ki magukat a 3D szkennelés területén.
iskolai program, kirándulás, 3d iskola, 3d nyomtatás oktatás
5483221
post-template-default,single,single-post,postid-5483221,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive

Megszületett Béla és Jenő!

Ezen a héten nálunk járt az Újbudai Bocskai István Általános Iskola 30 fős csapata. A hatodik osztályos gyerekek az iskolai program során két csoportra osztva ismerkedhettek meg a 3D nyomtatással és próbálhatták ki magukat a 3D szkennelés területén. A közös modellezés eredménye többek között két kabalafigura lett, amelyeket lelkesen Bélának és Jenőnek kereszteltek el. Fura mód többen magától értetődőnek éreztük a névválasztást.

Három nevetéssel és közös alkotással teli órát töltött a 3D Akadémián a háromszor tíz fiatal ezen az osztálykiránduláson. Igyekeztünk az ő nyelvükön bemutatni nekik a különböző, azaz ’poros’, ’trutyis’ és ’műanyag ragasztópisztolyos’ 3D nyomtatási technológiákat, és elmagyarázni a nyomtatás és 3D szkennelés határtalan felhasználási területeit. Hihetetlen, hogy általános iskolás gyerekek szeme milyen őszintén és teli ötlettel csillan fel, amikor azt mondod neki, hogy ezzel a technológiával valóban bármit, de BÁRMIT létrehozhatnak, amire csak gondolni tudnak! Az elmélet persze a közönség (hiper)aktivitására való tekintettel sokkal kisebb szerepet kapott, mint a felnőtteknek szánt kurzusok során. Ehelyett teljesen a játszva tanulásra igyekeztük helyezni a hangsúlyt, és az iskolás csoport nagyon is szívesen játszott velünk.

Mind a 3 módszert megismerhették, ahogyan 3D nyomtatási fájlokat létrehozhatunk, úgy mint letöltés, szkennelés és modellezés. Az első szemléltetésére a Thingiverse.com egyik customizer alkalmazását használtuk. Így az általuk küldött Snoopy és Trollface képek alapján MakerBot Replicator 3D nyomtatóinkon kis, litográfiás kulcstartókat nyomtattunk minden résztvevőnek. A szkenneléssel külön foglalkozás során ismertettük meg őket, ahol nemcsak megismertek kétféle technológiát, de ki is próbálhatták az eszközöket. A Sense 3D szkennerrel a kezükben minden koncentrációs képességüket bevetve teljes komolysággal szkennelték be felváltva egymást. Öröm volt nézni. Végül pedig csapatként leginkább az osztály kabalafiguráinak 3D modellezésében vehettek részt. Bár említésre kerültek a „nagyok” 3D modellező programjai is, nem szerettük volna megriasztani vagy elbágyasztani őket például a Rhino összetett kezelőfelületével. Ehelyett inkább a digitális gyurmázáshoz hasonlatos Leopoly.comnak és a Meshmixernek mutattuk be őket. Ez utóbbiban készült végül Béla és Jenő a gyerekek utasításai és kérései alapján.

A program végére azért már látszott néhányukon a türelmetlen nyüzsgés, de voltak olyan iskolások, akik a figurák 3D nyomtatásának közös indítása és a búcsú után sem akartak elszakadni a gépektől. Büszkén mutogatták a kulcstartóikat, figyelték az első rétegek épülését és tették fel a sorozatosan felmerülő kérdéseiket. Igazán klassz volt látni, hogy ennyire izgalomba hozza őket a 3D alkotási lehetőség. Bízunk benne, hogy még sokszor megtölthetjük a Szentkirályi utca 8. gangját izgalmas szakmai ötletelések mellett gyerekzsivajjal is.