3D Akadémia | 3D nyomtatólaborok a 2017-es Országos Diákparlament Ajánlásában
Alapszintű és haladó 3D nyomtatás, 3D modellezés és 3D szkennelés workshopok és tanfolyamok a 3D Akadémia több mint 20 db 3D nyomtatóval és 3D szkennerrel felszerelt stúdiójában Budapest szívében.
3f akadémia, 3d oktatás, képzés, workshop, 3D nyomtatás, 3D print, 3D printing, 3D szkennelés,3d modellezés, 3d tervezés
5484577
post-template-default,single,single-post,postid-5484577,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Blog

3D nyomtatólaborok a 2017-es Országos Diákparlament Ajánlásában

– írta Takács István Árpád, Kecskeméti Katona József Gimnázium

 

‘Pars pro toto – A rész az egészért’

Ezzel a gondolattal indította beszédét Navracsics Tibor eu biztos, majd rámutatott: a diákság képviselői arra szerződtek, hogy egy-egy közösség – város, megye vagy falu – véleményét tolmácsolják. Felmutassák különlegességüket, ami megkülönbözteti iskolájukat, közösségüket a többiekétől. A 2017-es Országos Diákparlamenti Ajánlás egyik égköve számomra a mi iskolánkból származott:

„12. Kérjük a köznevelési intézmények szakmai és infrastrukturális korszerűsítését, fejlesztését. Javasoljuk, hogy az Öveges – laborok mintájára hozzanak létre 3D-s laborokat az intézményekben.”

ODP2017logo

Az ajánlás folyamata igen egyszerűnek tűnik. Legelőször az iskolákban működő diákbizottságokon keresztül fogalmazódnak meg a kérések, majd azok a városi/megyei fórum elé kerülnek, ahol a többi javaslattal, problémával egyesítve és átfogalmazva az oda delegáltak formálják meg a javaslatot. Innen már csak egy lépésnek tűnik, hogy a megyei delegáltak 3 évente összegyűlnek, és az Országos Diákparlamentben tárják egymás elé a fogalmazványokat. Csak a küldötteknek van szavazati és hozzászólási és felterjesztési joga, tanárnak/felnőttnek itt beleszólása nincs a folyamatba, ha az adott ügyrendet a diákküldöttek elfogadták.

 

A legelső napon 4 nagy szeletre vágták az oktatás folyamatát. A fórumtémák a következők voltak: köznevelés, szakképzés, felsőoktatás és digitális oktatás, ahol a szakma vezetőivel és elismert tekintélyeivel lehetett kötetlen beszélgetést folytatnia a képviselőknek. „Kérdések és válaszok este 10-ig na jóóó 11-ig 🙂 ”, mint kísérőtanárok csak így fogalmaztuk meg ezt. Bács megyeiek közül a Katonások választották a digitális oktatási fórumot, ahol a meghívott vendég Czunyiné Bertalan Judit kormánybiztos volt. Tartalmasan és közérthetően folyt a kommunikáció a diákdelegáltak és az előadó között. Sok problémát érintettünk, sokat maga a kormánybiztos hozott fel. Megoldásokat és tervezeteket is említve. Bánom, hogy nem volt még legalább 1-2 óránk.

 

A második napon a diákokat különböző szekciókba sorolták be, itt igyekeztek arra, hogy 1 megyéből küldöttek, ha lehet, ne kerüljenek bele azonos csoportba. (bár lássuk be ez egy 78 fős delegáltakat számláló budapesti csoporttal lehetetlen volt) Az adott szekciók a nap végén megfogalmazták a saját pontjaikat, amelyeket a küldöttek vittek oda a megyékből és választottak egy szekció delegáltat a javaslat tételi bizottságba, akik összeülvén az szekciógyűlések után átbeszélték és összegyúrták egy ajánlási listába a javaslatokat. Erről a listáról a diákparlament másnap pontonként szavazott, és a 12-es pontot elsöprő többséggel fogadták el a küldöttek!

 

3d nyomtatott kulcstartók az országos diákparlamenten

 

A házigazdákat, dr. Cser-Palkovics András polgármester urat, Mészáros Attila alpolgármestert, és meghívott vendégeiket Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár urat és Dr. Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár urat 1-1 3D nyomtatott ODP-s kulcstartóval leptünk meg.

 

3d nyomtatott ajándék

 

Saját, személyesebb hangvételű vélemény következik:

Örülök-e, hogy a Bács-Kiskun megyei delegáltak vitték be ezt az ötletet? –Igen!

Őket már meggyőztem, hogy maga az oktatás iránya, ha ennyire elmegy a Digitális oktatás irányába, akkor az ne egyedül az interaktív táblák projektorok és megjelenő tabletek/appok számában mutatkozzon meg, itt olyan irányt kell választani, ami nem csak azon múlik, hogy wifi wifi wifi éééés még egyszer wifiiiiii. Fejlesztés az legyen fejlesztés, ne pedig felzárkózás. Komolyan nem tudok elképzelni olyan szakképző intézetet, ahol egy magát tanárnak tartó kolléga ne használná ki a 3D nyomtatás lehetőségét!?!?! Megmutatni, nem pedig beszélni róla. Nem csak egy pusztán jóérzés fog el, amikor meglátok egy Prófusz György féle posztot, vagy egy Harangi Zsolt féle megvalósult ötletcsodát… Jó látni, hogy akarnak, jó látni, hogy tesznek, és igen büszke vagyok rá, hogy velünk a tapasztalataikat és eredményeiket megosztják!

Erről szól a dolog: Pars pro toto – A rész az egészért